Helemaal kapot en overal blaren maar het was de moeite waard!

Hallo allemaal,
Daar ben ik weer! We zijn vanmiddag teruggekomen van 3 dagen trekken en het was zwaar maar zeker wel de moeite waard!
Ik zal eerst even beginnen waar ik in mijn vorige verhaaltje gebleven was. Op onze laatste dag in Pokhara zijn we 's ochtends al heel heel heel vroeg opgestaan (lees ik was met William op whatsup omdat hij ging slapen!!! En dat met 4 uur tijdsverschil!) om een uurtje of 4 dus. Om 5 uur 's ochtends stonden we bij Sarangkot, een uitkijk punt vlakbij Pokhara. Er waren alleen nogal veel minpuntjes! 1: er waren ongeveer 1000 lawaaiige Indiers! 2: het was bewolkt dus er was geen berg te zien! 3: alle Indiers wilden met Lotte en mij op de foto bij gebrek aan bergen! 4: als je dan een foto wilde maken sprong er altijd een Indier voor! 5: Ik was dufffffffffffffffffffffffff! Oke dan nu de pluspunten: ehmmmmmmmmmmmmmmmmmm tjah nouja ik heb wel wat mooie wolken foto's gemaakt ;)! Toen we om 7 uur terug waren zijn we nog even lekker gaan slapen tot een uurtje of 10. 's Middags zijn we naar het International Mountain Museum geweest. Dit was wel leuk en we hebben buiten ook nog even de Mount Everest beklommen op teenslippers!
De volgende dag moesten we alweer vroeg op om naar Pokhara te gaan met de bus. Toen we met de taxi aankwamen bij het busstation werden we overvallen door mensen die warme broodjes wilden verkopen. Na een hele lange busreis kwamen we aan in Kathmandu en in het hotel waren ze helemaal gelukkig dat we weer terug waren! De rest van de dag hebben we niet zoveel gedaan en de volgende dag eigenlijk ook niet echt. We hadden 's middags de briefing voor onze trekking en we ontmoetten toen ook onze gids.
Woensdag gingen we al om half 9 op weg. We moesten eerst naar het lokale busstation lopen van waar we met de bus naar een dorpje gingen in de Kathmandu vallei. Daar aangekomen begon de zware eerste dag met enorrrrrmmmmm veel trappen omhoog. We hebben eigenlijk 5 uur langs omhoog gelopen en vroegen ons na 15 minuten al af waarom we ook alweer dachten dat dit leuk was! Toen we uiteindelijk in Chisapani (koud water in het Nepalees en ja het was er best koud!) aankwamen waren we helemaal kapot, maar hebben we aan het eind van de middag nog wel even een wandelingetje gemaakt door het dorpje. Er was een kamp voor slachtoffers van vrouwenhandel voor vrouwen uit de omgeving die verhandeld zijn in India en nu teruggehaald zijn. Ze krijgen daar een dak boven hun hoofd en AIDS medicatie als dat nodig is, dus dat was wel een mooi project. Toen we terugliepen klaarde het ook een beetje op en zagen we zelfs een paar bergen achter de wolken vandaan komen!
Na een beestjes jacht heb ik heerlijk geslapen en op dag 2 stond er een hele lange maar vooral vlakke wandeling op het programma. Het ging eigenlijk allemaal heel voorspoedig totdat ik na 7 uur lopen ging zitten voordat we onze laatste heuvel op moesten. Er schoot kramp in mijn kuit die er dus mooi niet meer uit ging en toen moest ik nog ruim een half uur omhoog lopen! De rest van de avond heb ik als een pinquin rond gelopen maar tot mijn grote verbazing was het vanochtend grotendeels weer over. Ik had wel 2 hele mooie blaren onder mijn voet en was ondanks 11 uur slaap nog steeds moe, maar gelukkig hadden wij de meest luie gids mee gekregen die ze hadden volgens mij, dus we hebben een klein stukje gesmokkeld vandaag door de bus naar beneden de heuvel af te nemen. Het scheelde toch ruim een uur lopen! Onze gids liep er trouwens het grootste deel van de tijd bij alsof hij over de boulevard aan de Costa del Sol waggelde met een regenboog paraplu tegen de zon op sportschoenen! Nadat we bijna 2 uur hadden gelopen vandaag kwamen we in een dorpje waar we de bus naar Bhaktapur hebben genomen. Daar hebben we nog wat tempels bekeken en natuurlijk souveniers gekocht en toen gingen we naar Kathmandu. Vanaf het lokale busstation hebben Lotte en ik er echt ruim een half uur over gedaan om naar het hotel te komen (normaal 10 min!) en toen even lekker gedouched. Toen moesten we nog even naar het kantoortje om verslag uit te brengen over onze gids, die het echt super goed had gedaan trouwens en heel aardig was! We hebben ook onze tickets gekregen om morgen naar Last Resort te gaan aan de Tibetaanse grens. We moesten al om kwart voor 6 de bus hebben dus dat wordt weer vroeg opstaan helaas!
Nou dat was het wel weer. Ik ga even snel mijn tas inpakken voor Last Resort en dan lekker slapen! We gaan maar 1 nachtje dus de volgende update komt waarschijnlijk snel weer!
X ianthe

Reacties

Reacties

Corry@Albert

Hoi,Hoi , Ik kan niet wachten, op je volgende verhaal. Wat een tijd heb je daar ,he, En ach die blaren krijg je gewoon gratis,toch. Nee hoor,geniet er nog maar van. Het is bijna voorbij. Dan wordt je een lekkere Kooi -bewoner, En je moet maar zo denken, Je hebt altijd de foto,s nog. Hahaha Nog bedankt voor je kaartje. Lief!
Tot snel. Corry @ Albert

mamsje

lekker he, zo'n tentje! Vooral als je denkt dat je naar een luxe verblijf met zwembad gaat! Haha, ik weet t, ik loop vooruit op de zaken, maar zo waardeer je straks je eigen "tentje" in elk geval! Verder alles ok hier, bus krijgt woensdag weer een vervolg, hoop echt dat we zaken kunnen doen, want ben t wel zat nu. Dikke kus, je mamsje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!