New Delhi!!!

Hoi allemaal,

Ik ben onderweg naar huis en op dit moment in een hotel in New Delhi. Er was alweer een hoop gebeurd dus ik dacht ik doe nog even een update voor ik weer in het vliegtuig richting London stap!

Gisteren ging ik rond 1 uur vanuit het hotel richting de luchthaven in een busje van het hotel met een zeer apart klinkende toeter... alsof metaal tegen elkaar aan schuurde (en het blijft Nepal dus er moet wel elke 2 meter minimaal een keer getoeterd worden)! Eenmaal aangekomen op de luchthaven stond er tot mijn grote verbazing niemand bij de auto om mijn tas te tillen (natuurlijk niet als je ze een keer nodig hebt!) dus ik ging met 3 tassen op weg naar de goede vertrekhal. Bij de deur werd iedereen grondig gecontroleerd, behalve Ianthe... toen ik zei dat ik met Kingfisher vloog mocht ik zo doorlopen! Eenmaal in de rij om in te checken ging er net een nieuwe bali open en was ik dus zo aan de beurt en tot mijn grote geluk deed de weegschaal het niet!!! Mijn tas werd gewoon meteen in een karretje getild en de man trok nog wel een moeilijk gezicht maar zei niets! Vervolgens heb ik een tijdje in de hal zitten wachten en zitten whatsappen met mams en toen ging ik door de douane. De rij van de mannen was werkelijk minimaal 100 mensen lang, maar aan de kant van de vrouwen stonden nog maar 2 vrouwen voor me! Indiase vrouwen vinden het HEEL lastig om een bordje te lezen! Er staat duidelijk dat je met 1 tegelijk door het poortje moet lopen maar na mij kwam er een hele horde van 5 vrouwen al duwend door het poortje.. en toen moesten ze terug, raar he ;)! Alle tassen van de vrouwen werden geopend en daar waren ze zo druk mee, dat ze mij gauw een stempel gaf dat mijn tas gecontroleerd was! Toen we eenmaal gingen boarden, werd ik uit de rij gehaald omdat ik bij het vliegtuig mijn tas moest 'identifyen'... dus ik dacht o god ik heb er vast iets in zitten wat niet mag! Maar uiteindelijk na een kwartiertje zweten bleek dat mijn tas trilde omdat mijn scheerapparaat aangegaan was!!!! De man van de security hielp me heel lief om mijn tas weer netjes dicht te krijgen en vervolgens moesten we in een soort hokje voor de vliegtuig trap opnieuw door de controle. Ik stond achter 2 boedistische nonnen die iets van kruiden of tabak bij zich hadden, wat niet mocht...zelfs hun kartonnen doosjes met souveniers moesten allemaal open! Vervolgens kwam mijn tas en nadat ze het eerste zakje openmaakte in mijn tas (mijn tas zit vol met zakjes en in krantenpapier gewikkelde dingen want alles wat breekbaar is zit in mijn handbagage!) en er een plastice rhino uit kwam, was ze overtuigd dat ik geen enge dingen in mijn tas had en mocht ik zo doorlopen! Waarschijnlijk dacht ze waaaaaarom neemt ze een plastic rhino mee naar huis ;)! Toevallig is het een heel mooi familielid MET ADHD want hij kan ook nog eens heel hard rennen dus die moest ik wel kopen! Eenmaal in het vliegtuig heb ik geprobeerd een beetje te slapen en toen waren we er eigenlijk zo! In India moest ik weer door de controle en ik was vergeten mijn riem af te doen en mijn ketting had ik ook nog om, maar ik geloof niet dat ze er mee zaten. Je moet als vrouw in een afgeschermd hokje gefouilleerd worden en ze zijn hier en in Nepal zo onder de indruk van je blonde haar dat ze meestal alleen maar heel lief lachen en zeggen dat je mooi bent! Mijn schoenen gingen af toen de metaaldetector in de buurt kwam, maar toen ik zei dat dat de haakjes voor mijn veters waren, was het goed... hoefde ze niet eens uit te doen! Toen ik door alle controle heen was, ben ik meteen op zoek gegaan naar een slaapplaats. Uiteindelijk heb ik een kamer in het enige hotel geboekt (heeeel duur maar alles beter dan een bankje toch ;)) en daar werd ik echt als de koningin behandelt. Er was 's avonds niemand in het restaurant toen ik nog even thee ging drinken en elke 5 min kwamen ze vragen of alles goed was! Vanochtend met het ontbijt ging het weer hetzelfde! Ik heb 's avonds lekker beneden bij de Mac gegeten, want na 3 maanden in een van de laatste Mac-loze landen had ik daar toch echt wel weer trek in! Nu ga ik eens even opschieten want ik moet om 11.50 alweer boarden voor mijn vliegtuig naar London. Hopelijk vliegt hij op tijd, want ik heb in London maar krap 2 uur overstap tijd! Als alles goed gaat, ben ik vanavond weer gezellig in Nederland!!!!!

Groetjes,

Ianthe

Reacties

Reacties

Corry@Albert

Hoi, Goed zo!! Nog even!!

Iris

Mooi verhaal! :)

Goed 2e deel van je reis gewenst.

Anna

Wat een heerlijke avonturen toch :)
Tot snel! x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!